Nu börjar det närma sig. På fredag går startskottet och Telia är först ut med att presentera sina priser och abonnemang. Bra jobbat av det som en gång i tiden var ett statligt verk. Känns som att de verkligen förstått att konkurrensen innebär att man måste vara på tå för att lyckas.
Faktum är att Telia är den operatör som verkar ha förstått det där med att använda olika media för att kommunicera på bästa sätt. Jag gjorde intresseanmälningar hos 3, Telia, Telenor och Tele2 (efter att de skickat SMS till mig och berättat att de skulle köra iPhone 4). Den enda som varit aktiv efter det är Telia. De har skickat både SMS och mail till mig medan de andra inte hört av sig alls, inte ens för att bekräfta att anmälan tagits emot.
För den som precis som jag är intresserad av att köpa en iPhone 4 på fredag så kan ni läsa om Telias erbjudande på deras sajt. 24 månaders bindningstid gäller såklart, men i övrigt så känns inte priserna alltför höga.
Gissningsvis kommer inte de andra operatörerna att ligga så långt ifrån. En bubblare är dock Tele2 som inte varit med tidigare. Vad kan de göra som är kända som prispressare och som inte bränt sitt krut på tidigare versioner av iPhone?
Av Stefan Mahlstein, Entreprenör