Audi Järva Krog så bra som det kan bli!

För er som tycker att bilverkstäder ger dålig service och/eller lurar er på något sätt varje gång ni vill ha hjälp med bilen så kommer här ett tips. Tyvärr är det väl bara de som har Audi som kan utnyttja det, men ändå! Åk till Audi Järva Krog nästa gång!!!

Jag blir helt enkelt bara mer och mer imponerad av servicenivån på Audi Järva Krog! Om ni har turen att kunna lämna er bil hos dem för service eller av någon annan anledning så skall ni göra det. Inte nog med att man alltid blir trevligt bemött och att servicen alltid är bra. De som arbetar där är uppenbarligen, och med all rätt, stolta och nöjda och verkar trivas på sitt arbete.

Har nu haft förmånen att köpa bil hos dem, byta till vinterhjul ett par gånger och göra service på bilen. Vid samtliga tillfällen har jag varit riktigt riktigt nöjd. Trodde nu senast att det faktiskt hade blivit så bra som det kunde bli i bilverkstadsvärlden. Men, nu idag så överträffade de mina vildaste förväntningar genom att ”go above and beyond” vad man kan vänta sig.

Åkte ut till Audi Järva Krog tidigt på morgonen för att lämna in bilen. Kände på vägen dit att det kanske är lite respektlöst att komma med en rätt så smutsig bil till firman som gjort den. Men, jag hade varit ute och åkt i regnet på grusvägar i Hälsingland och inte hunnit tvätta den innan så valet var enkelt. Bestämde mig för att tvätta den direkt efter att jag hämtat ut den igen.

Men, se det behövdes inte alls. Förutom att göra den service som jag förväntat mig att få och som jag fick betala för så hade killarna på Audi Järva Krog nämligen tvättat bilen åt mig. De hade även till min stora förvåning städat ur den invändigt. Det kan man kalla fantastisk service!

Grejen är inte kostnaden eller tiden i sig utan att de hade gjort något som de egentligen inte alls hade behövt! För min del hade jag varit nöjd med servicen även om jag som planerat hade fått tvätta bilen på egen hand. Och det måste de ju vetat om. Ändå tog de som arbetar på Audi Järva Krog de där extra stegen för att göra en kund extra glad och nöjd. Det är riktigt bra service det – rena ”Good Guy Concept” exemplet.

Av Stefan Mahlstein, Entreprenör

1 tanke kring ”Audi Järva Krog så bra som det kan bli!

  1. Riku

    Jag önskar jag hade kvar min gamla Audi A6’a så jag också kunde få utmärkt service.

    Tyvärr så lämnade in min Mini Cooper Clubman i morses hos usla Bavaria Bmw i Stockholm för andra gången för reparation av ett och samma fel.

    Jag måste säga att deras känsla för att göra rätt för sig är urusel.
    Problemet var nämligen att fönsterrutan inte åker hela vägen upp på förarsidan, vilket är ett mycket välkänt fel (även enligt deras egen personal).
    Nu vill de ha över 4000 kr för att reparera ett fel som är ett välkänt fabrikationsfel (troligen bugg i mjukvaran) som de försökt reparera en gång tidigare.

    Det lustiga är att först nu när min garanti har gått ut kommer de uppgradera mjukvaran till senaste version vilket jag uttryckligen bad om när den var inne på reparation under garantiperioden. (Bilen är inte ens tre år gammal)
    Då nollställde de endast bilen, vilket troligen var billigare för dem..

    Lite lustigt dock är att om man tar den kostnaden det verkligen kostar för dem att uppgradera och jämför med uteblivna servicearvoden och eventuellt en ny bil snart så är det ju en förlust de gör på detta löjliga agerande.

    Bye bye BWM Bavaria i Solna!

Kommentarer är stängda.