Då är det nya namnet klart, det blev WordOn. Vad tycker ni? Det saknar i alla fall ”Ad” eller ”Sale” och liknande som prefix vilket borde få det att stå ut lite i branschen. Dessutom kan det innefatta mer än bara annonshantering vilket också är avsikten.
Den nya sajten kommer att lanseras först i slutet av januari eftersom alla affärsmodeller och nya tjänster först måste på plats. Utan att gå in på detaljer så ser jag ett behov av att även kunna erbjuda både annonsörer och publicister mer än bara teknisk hantering av spårning och uppföljning.
Annonsörerna behöver ofta hjälp med att förstå hur de skall använda digitala medier och hur de skall ta hand om trafiken som publicisterna genererar. Publicisterna å sin sida kan behöva hjälp med att driva trafik till sina sajter och identifiera målgruppen samt dess intressen för att maximera konverteringen på de annonser som visas.
Mycket trafik, bra utformning av banners för bästa konvertering och bra processflöden på den sajt som tar emot trafiken för att maximera försäljningen. Kan WordOn erbjuda det så borde det gå att ta lite marknadsandelar.
Av Stefan Mahlstein, Entreprenör