Att ge sig på att skapa en entreprenörsskola kan tyckas vara väldigt pretentiöst. I alla fall om man skulle påstå att det som skrivs är sanningen om hur man blir en bra entreprenör. Av denna anledning kommer jag redan nu att flagga för att detta inte alls är den enda vägen till ett framgångsrikt entreprenörskap.
Däremot är det en entreprenörskola skriven utifrån mina erfarenheter som jag gjort under de år som jag varit entreprenör. Förhoppningsvis kan du som läsare få tips och råd om hur du kan göra och vilka misstag du bör undvika. För att skapa en dialog och även ge mig möjligheten att lära av dig som läsare uppmuntrar jag kommentarer. Det kommer även att göra entreprenörskolan bättre för övriga läsare!
För att kunna ge exempel i entreprenörskolan kommer jag att använda Pineberry och WordOn som båda är företag som jag varit med och grundat. Trots att Pineberry och WordOn har något olika verksamheter så verkar de inom samma bransch, dvs marknadsföring och försäljning online. Den övergripande idén för båda bolagen är dessutom densamma.