Telia bredbands kundsupport gör mig extremt imponerad!

Något stort måste ha hänt på Telia bredbands kundsupport! Hade en magisk upplevelse för ett par veckor sedan som ställer alla fördomar om det gamla Televerket rejält på skam. Om detta är det nya Telia så kommer de att få många nöjda kunder framöver!

Det är inte ofta som jag imponeras över företags kundsupport. Visst, de är oftast helt okey till rätt bra, men inte mer än så. När jag var i kontakt med Telia bredbands kundsupport senast blev jag däremot extremt imponerad!

Hade precis uppgraderat hastigheten på mitt bredband och upptäckte att något hade gått fel. För att få ordning på det hela så ringde jag Telia bredbands kundsupport på fredagskvällen den 14 mars strax efter 17.

Det var en kille som heter Teodor som svarade och han kunde snabbt se att mitt modem var för gammalt för att klara den högre hastigheten. Hastigheten sattes därmed ner till den högsta som modemet kunde klara och en beställning på ett nytt modem gjordes.

Bekräftelser per mail kom snabbt på vad som gjorts och Teodor ringde även tillbaka igen strax innan 19. Sannolikt för att bekräfta att allt fungerade efter att hastighetens sänkts (jag var på middag så jag missade samtalet).

På måndag fick jag SMS om att jag hade paket på posten från Telia. Under dagen sökte Teodor från Telia bredband mig ett par gånger. Till slut fick han tag i mig lite senare på eftermiddagen och undrade när han kunde ringa mig efter jobbet för att installera det nya modemet. Vi bestämde att vi skulle höras mellan 18.30 och 19.00.

När jag väl kommit hem efter att ha hämtat det nya modemet så väntade jag på Teodors samtal. Klockan 18.28 fick jag ett SMS från Telia: ”Jag har fastnat i samtal. Ringer dig så fort jag kan. Mvh Teodor”. Now we are talking kundservice!!! Har faktiskt aldrig någonsin varit med om något liknande tidigare!

Ett tag senare ringde Teodor och sa att han sett att jag hämtat ut paketet och så installerade vi modemet. Tyvärr strulade systemen just då så det verkade som att det inte skulle gå att få upp hastigheten till den högre nivå som jag beställt. Skulle eventuellt ta någon dag enligt Teodor. Ingen fara tänkte jag. Någon timme senare ringde Teodor igen och berättade att det hade löst sig!

Det kanske inte behöver påpekas, men det lär dröja innan jag byter från Telia bredband till någon annan bredbandsleverantör! Har väldigt svårt att se att någon annan ens kommer i närheten av den kundservice som jag upplevde från dem! Så, ett tips till alla som har kunder om ni inte redan visste det. Att hantera sina kunder på bästa möjliga sätt är alltid lönsamt!

Av Stefan Mahlstein, Entreprenör

 

2 thoughts on “Telia bredbands kundsupport gör mig extremt imponerad!

  1. Telia

    Hej Stefan!

    Mitt namn är Patricia Elsius och jag jobbar med sociala medier på Telia. Jag vill bara tacka dig för de oerhört fina orden om vår kundsupport. Jag kommer även att framföra dina fina ord till vår stjärna Teodor.

    Ha en underbar vecka!

    Med vänlig hälsning
    Patricia Elsius
    Telia Kundservice