E-commerce Stockholm 2014

E-commerce Stockholm 2014 gav tillfälle att lansera Millstone Group med Pineberry och WordOn för en lite större grupp. Passade samtidigt på att bjuda lite tankar och tips kring hur man bör tänka när det gäller marknadsföring i stort och för att driva relevant trafik till sin e-handel.

Tyvärr fanns det inte så mycket tid för frågor så om ni var där och inte fick chansen så är det bara att ringa eller maila. Kontaktuppgifterna hittar ni i bilden!

Några av tipsen:

1) Lönsamhet – Marknadsföringen skall alltid vara lönsam och leda till försäljning. För att ni skall kunna veta om den är lönsam så måste ni ställa krav på att era rådgivare hjälper er att ta fram mål som marknadsföringen sedan kan utvärderas emot. Det räcker inte med räckvidd!

2) Valfrihet – Ingå aldrig exklusiva eller långa avtal med de rådgivare eller leverantörer som ni tar hjälp av. Detta för att ni alltid skall kunna lämna om ni inte får utlovad leverans! Enligt min mening finns det bara en anledning att binda in sina kunder i långa avtal och det är att man inte kan leverera det man lovat i införsäljningen.

3) Transparens – Om ni betalar någon för att hjälpa er med er marknadsföring så kan ni ställa krav på total transparens. Allt annat är struntprat. Ni har helt enkelt betalat för att få reda på vad era rådgivare eller leverantörer gör utan undantag. Kan de inte berätta vad de gjort för er så har de antingen gjort något fel eller inget alls!

Vill ni veta mer är det som sagt bara att ringa eller maila mig eller mina kollegor. Vi utgår alltid från lönsamhet, valfrihet och transparens i vårt arbete med våra kunder. Allt annat vore tjänstefel, det är ju trots allt våra kunder vi får betalt av och arbetar för.

Av Stefan Mahlstein, Entreprenör